코레드 

Project : STAY CORED

Project Manager : T.P.ENDO.

Direction : JY Lee.

Design : seo2g.

Site management : T.P.ENDO.

Branding : sraa.

 ‘스테이코레드는 ‘인연’이라는 키워드를 중심으로 기획된 효자동의 프라이빗 한옥스테이 입니다. 


머무는 이들이 서로에게 온전히 집중할 수 있도록, 고요하고 따뜻한 한옥의 정취에 붉은 컬러 포인트를 더해 인연의 의미를 공간 전반에 담아냈습니다. 


운명처럼 이어진 ‘붉은 인연’을 상징으로 삼아 인연의 끈을 브랜드 아이덴티티로 활용하였고, 공간과 아이템에 녹여냄으로써 머무는 이들에게 코레드의 스토리를 전달하고 의미 있는 경험을 제공하고자 하였습니다. 

 

 STAY CORED : 운명처럼 이어진 ‘붉은 인연’


‘스테이 코레드는 ‘인연’이라는 키워드를 중심으로 기획된 효자동의 프라이빗 한옥 스테이입니다. 

머무는 이들이 서로에게 온전히 집중할 수 있도록, 고요하고 따뜻한 한옥의 정취에 붉은 컬러 포인트를 더해 기존 한옥들과는 차별되는 인연의 의미를 공간 전반에 담아냈습니다.


운명처럼 이어진 ‘붉은 인연’을 상징으로 삼아 인연의 끈을 브랜드 아이덴티티로 활용하였고, 공간과 아이템에 녹여냄으로써 머무는 이들에게 코레드의 스토리를 전달하고 의미 있는 경험을 제공하고자 하였습니다. 



STAY CORED: "Red Relationship" that continued like fate 


Stay Cored is a private hanok stay in Hyoja-dong, designed around the keyword 'Destiny'. Red color points are added to the quiet and warm hanok atmosphere so that the stayers can fully focus on each other. The meaning of the relationship that is different from the existing hanoks is contained throughout the space. 


Using the "red relationship" as a symbol of fate, we used the bond of the relationship as a brand identity, and by melting it into space and items, we wanted to convey the story of Corred and provide a meaningful experience to those who stay.

GRAPHIC MOTIF


‘코레드는 ‘붉은 인연의 끈’을 주제로 브랜드 아이덴티티를 확장합니다. 인연은 하나의 점에서 시작해, 점과 점이 연결되며 면으로 확장되듯 인연 또한 개인에서 시작되어 관계로, 그리고 그만의 이야기를 만들어가는 흐름이라 보았습니다. 그렇게 도출된 그래픽 모티브 DOT / CONNECT / STROY SPACE 와 브랜드 컨셉은 로고를 비롯해 공간과 아이템 전반에 적용되어 브랜드의 정체성을 시각화합니다. 


로고는 유려하게 흐르는 인연의 끈에서 꼬인 형태를 모티브로 하여, 상호와 의미를 한 번에 담은 워드마크 형태로 제작되었으며, 인연의 시작인 점을 강조하고,‘C’와 ‘O’에는 점과 점이 연결되는 듯한 둥근 마무리 디테일로 브랜드 메시지를 한 번 더 담아 내었습니다. 



CORED expands its brand identity around the theme of the “red thread of connection.” Just as a relationship begins with a single point, which then connects to others and expands into a plane, we view connection as something that starts from the individual and grows into relationships, eventually forming a unique narrative. 


From this idea, the graphic motifs—DOT / CONNECT / STORY SPACE—were derived and applied across the brand, including the logo, interior space, and key items, visually expressing CORED’s identity. 


The logo is designed as a wordmark inspired by a gently flowing, intertwined red thread, symbolizing connection. It captures both the brand name and its meaning, with special emphasis on the starting point of connection. The letters ‘C’ and ‘O’ feature rounded, linked forms that visually reinforce the message of points connecting to form lasting relationships.

엔도 디자이너들이 고심한 작업 스토리

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