GRAPHIC MOTIF
‘코레드는 ‘붉은 인연의 끈’을 주제로 브랜드 아이덴티티를 확장합니다. 인연은 하나의 점에서 시작해, 점과 점이 연결되며 면으로 확장되듯 인연 또한 개인에서 시작되어 관계로, 그리고 그만의 이야기를 만들어가는 흐름이라 보았습니다. 그렇게 도출된 그래픽 모티브 DOT / CONNECT / STROY SPACE 와 브랜드 컨셉은 로고를 비롯해 공간과 아이템 전반에 적용되어 브랜드의 정체성을 시각화합니다.
로고는 유려하게 흐르는 인연의 끈에서 꼬인 형태를 모티브로 하여, 상호와 의미를 한 번에 담은 워드마크 형태로 제작되었으며, 인연의 시작인 점을 강조하고,‘C’와 ‘O’에는 점과 점이 연결되는 듯한 둥근 마무리 디테일로 브랜드 메시지를 한 번 더 담아 내었습니다.
CORED expands its brand identity around the theme of the “red thread of connection.” Just as a relationship begins with a single point, which then connects to others and expands into a plane, we view connection as something that starts from the individual and grows into relationships, eventually forming a unique narrative.
From this idea, the graphic motifs—DOT / CONNECT / STORY SPACE—were derived and applied across the brand, including the logo, interior space, and key items, visually expressing CORED’s identity.
The logo is designed as a wordmark inspired by a gently flowing, intertwined red thread, symbolizing connection. It captures both the brand name and its meaning, with special emphasis on the starting point of connection. The letters ‘C’ and ‘O’ feature rounded, linked forms that visually reinforce the message of points connecting to form lasting relationships.