히토

Project : HITO

Project Manager : H.jin, Ma Kim, JY Lee.
Direction : JY Lee

Design : Ma Kim.
Site management : H.jin, Ma Kim, JY Lee. 

Branding : sraa.

 ‘켜켜이 쌓여진 시간을 마주하는 공간’을 컨셉으로 기획된 다이닝 입니다. 


불(火)과 흙(土)의 의미를 공간 재료에 적용해 노출 콘크리트 천장과 벽돌 타일, 붉은 라사토를 활용하여 강렬하고 따뜻한 공간을 표현하도록 디자인했습니다. 스톤 미장을 통해 지층을 연상하게 하였으며, 탄화목 테이블의 매스감을 더해 깊이감 있는 공간으로 전달 하고자 하였습니다.


 HITO : 켜켜이 쌓인 시간을 마주할 수 있는 곳, 히토


‘히토는 ‘켜켜이 쌓여진 시간을 마주하는 공간’을 컨셉으로 기획된 포항의 일식 다이닝 입니다. 상호에 담긴 불(火), 흙(土), 그리고 사람(ひと)의 의미를 하나로 연결하기 위해 포항의 지질적 특성인 퇴적암과 화석을 컨셉 키워드로 삼아 전개하였습니다. 로고 뿐만 아니라 사이니지, 마감재, 액자 등 시각적 요소 뿐만 아니라 질감의 요소를 더해 더욱 입체적으로 브랜딩과 공간 전반에 컨셉을 녹여냈습니다. 


흙처럼 시간이 쌓이고, 불처럼 따뜻하게 이어지는 사람들의 이야기를 담은 곳. 히토가 단순한 한 끼 식사가 아닌, 소중한 시간이 쌓이는 공간이 되기를 바랍니다. 



HITO: A place where you can face the time piled up


Hito is a Japanese dining space in Pohang, designed with the concept of “a place where layers of time come together.” In order to connect the meanings of fire (火), earth (土), and people (ひと) contained in the name, the concept keywords were used to develop the restaurant, which are sedimentary rocks and fossils, which are geological characteristics of Pohang. In addition to the logo, the concept was further three-dimensionally incorporated into the branding and the overall space by adding visual elements such as signage, finishing materials, and frames, as well as texture elements. 


A place where time piles up like dirt and stories of people who are connected warmly like fire. I hope that Hito will become a space where precious time piles up, not just a simple meal.

GRAPHIC MOTIF


‘히토는 상호에 담긴 의미와 브랜드 컨셉을 연결하여 시간의 흐름에 따라 켜켜이 쌓이는 퇴적암에서 브랜드 그래픽 모티브를 도출하였습니다. 워드마크는 ‘H’의 형태에 모래시계 형상을 결합해 시간의 흐름을 시각화했으며, 그릇·지층·사람(人)의 형태를 조합해 전체적으로 모래시계의 형상이 드러나는 콤비네이션 로고를 제작하였습니다. 


로고는 다양한 방식으로 재해석되어 브랜드 아이템 전반에 활용되며, 공간 내 사이니지와 액자에는 젤스톤을 활용하여 마감재와 어우러지는 지층의 거친 질감을 구현함으로써 공간 전반에 걸쳐 일관되고 입체적인 브랜드 경험을 제공합니다. 



By linking the meaning of the name with the brand concept, Hito derived a brand graphic motif from the sedimentary rocks that pile up over time. Wordmark visualized the passage of time by combining the shape of an hourglass with the shape of "H," and created a combination logo that reveals the shape of an hourglass overall by combining the shapes of bowls, strata, and humans.


Logos are reinterpreted in a variety of ways and utilized throughout brand items, and in-space signage and frames, gelstones are used to provide a consistent and three-dimensional brand experience throughout the space by providing a layer of rough texture that blends with the finish.

엔도 디자이너들이 고심한 작업 스토리

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