테니스포조이

Project : Tennis 4 Joy 

Project Manager : JY Lee 

Direction : JY Lee 

Design : Ma Kim, JY Lee 

Site management : JY Lee 

Branding : J.Jin

4 generations of tennis 


테니스포조이는 4대째 테니스를 이어온 전통 있는 가문의 이야기를 담아, 원어민 코치와 함께하는 이국적 무드의 실내 테니스 공간으로 기획 되었습니다.


실제 가족사진을 활용한 갤러리월과 가계도 디자인으로 전통성과 역사성을 강조하고, 팝한 컬러감과 빈티지 캐비닛 스타일링을 더해 낯설지만 이국적인 분위기를 전달하고자 하였습니다.


TENNIS 4 JOY: 노바스코샤주에서 시작된 Piers 가족의 테니스 이야기를 담은 공간  


TENNIS 4 JOY는 캐나다 노바스코샤주에서 4대째 테니스를 이어온 Piers 가문의 이야기를 바탕으로 탄생한 실내 테니스 브랜드입니다. 원어민 코치와 함께하는 프로그램, 이국적인 분위기의 공간 연출, 그리고 테니스 역사가 녹아든 스토리텔링 요소들을 통해 기존 실내 스포츠 브랜드와는 차별화된 정체성을 구축했습니다.


TENNIS 4 JOY: A Space Inspired by the Piers Family's Tennis Legacy in Nova Scotia


TENNIS 4 JOY is an indoor tennis brand founded on the rich legacy of the Piers family, who have played tennis across four generations in Nova Scotia, Canada. The brand sets itself apart from conventional indoor sports facilities through its unique storytelling rooted in tennis history, immersive space design with an exotic atmosphere, and programs led by native-speaking coaches. 

GRAPHIC MOTIF  


TENNIS 4 JOY의 로고는 브랜드의 출발점인 노바스코샤 주기의 X자 구조에서 착안해, 테니스 라켓의 스로트(throat) 형태와 브랜드명 속 숫자 ‘4’를 함께 형상화했습니다. 다양한 로고 베리에이션은 깃발, 스티커 등 여러 매체에 적용되어 일관된 분위기를 유지하면서도 생동감 있게 브랜드의 개성을 표현합니다.   


The TENNIS 4 JOY logo draws inspiration from the X-shaped structure of the Nova Scotia flag—where the brand originated—reimagined as both the throat of a tennis racket and the number "4" from the brand name. A variety of logo variations are applied across media such as flags, stickers, and banners, maintaining a cohesive visual identity while expressing the brand’s energy and playfulness.

GALLERY WALL 


공간 한편에는 Piers 가족의 실제 사진을 활용한 갤러리 월과 가계도 디자인을 통해 브랜드의 헤리티지를 드러냅니다. 


In one corner of the space, a Gallery Wall and Family Tree featuring actual photographs of the Piers family highlight the heritage at the heart of the brand.

엔도 디자이너들이 고심한 작업 스토리